جاذبه های طبیعی یزد سفر به یزد: سایت جامع گردشگری یزد رزرو هتل های یزد و تور یزد | jarastour

به یاد داشته باشید که رسیدن به قطب جنوب فقط در تابستان امکان‌پذیر است. در حالی که قطب جنوب نشانه‌های واضحی از اثرات گرم شدن کره زمین را نشان می‌دهد، تعطیلات در قطب جنوب برای بسیاری معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند. ایران جاهای دیدنی طبیعی متنوعی دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • این کتاب از برترین کتاب‌ها در زمینه طبیعت و محیط زیسا ایران است که در آن به جاذبه‌های طبیعی ایران و قابلیت‌های بالقوه گردشگری در ایران به نحو زیبایی اشاره شده است.
  • ساختمان امامزاده در سال ۱۳۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قرارگیری آن در منطقه‌ای کوهستانی باعث شده است که به توقفگاه مناسبی برای مسافران تبدیل شود.
  • دریاچه ولشت، یک دریاچه آب شیرین در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت است که چشم‌اندازی بی‌بدیل و سحرانگیز را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند.
  • این وضعیت درباره تورهای طبیعت گردی که پرحادثه تر هستند، بسیار حادتر می شود.
  • در یک دسته‌بندی کلی، طبیعت گردان به سه شاخه آزاد، سازمان یافته و علمی تقسیم می‌شوند.
  • در همین راستا، آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از طریق همکاری با برند‌ها و خدمات سازگار با محیط‌زیست با کمترین آلودگی محیطی، اهمیت محافظت از محیط‌زیست را به مسافران خود بیاموزند.

مزایایی که اکوتوریسم به مسافران ارائه می‌دهد شخصی است، اما تاثیرات آن گسترده است. با بازدید از مناطق با زیبایی طبیعی خیره‌کننده، دیدن حیوانات در زیستگاه‌های بومی خود و ملاقات با اعضای جوامع محلی، مسافران می‌توانند آگاهی خود را درباره اهمیت صرفه‌جویی در منابع و جلوگیری از هدر آن افزایش دهند. برعکس، این اتفاق زمانی می‌افتد که شما از نظر اجتماعی مسئول فرهنگ و ماهیت مکان بازدید شده باشید. برخی مناطق ذاتا شکننده هستند و هر نوع زباله‌زایی ممکن است عواقب زیادی را به دنبال داشته باشد.

* منطقه گردشگری شلال دون گچساران

باغ تاریخی عباس آباد از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی در شهرستان بهشهر است که جزو میراث ملی کشور قرار دارد. این مجموعه ۵۰۰ هکتاری به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد و شامل سد، مخزن، گل باغ، کاخ، حمام، دو برج آجری، آسیاب آبی و دریاچه سد می‌شود. علاوه بر این ایران به واسطه داشتن شرایط جغرافیایی خاص این امکان را به گردشگری و توریست میدهد تا با طی کردن مسافت نه چندان طولانی بتواند به اقلیم‌های مختلفی سفر کند. کتاب بیابانگردی در ایان به تعریف بیابان و کویر پرداخته و شما را با دنیای جانوران بیابان و همچنین پوشش گیاهی بیابان‌های ایران آشنا می‌سازد. یکی از راهکارها برای گسترش صنعت طبیعت‌گردی، شناسایی هرچه کامل‌تر مناطق مستعد گردشگری طبیعت و به‌دنبال آن برنامه‌ریزی دقیق جهت امکان‌سنجی این مناطق به لحاظ توان جذب گردشگر طبیعت است.

بازار ترکمن‌های ساری

این حمام که به اواخر دوره قاجار تعلق دارد، شامل بخش‌های مختلفی همچون هشتی، سربینه، گرمینه، راهروهای بلند و طولانی، گرم‌خانه، خزینه آب گرم و سرد، تون و سرویس بهداشتی است. موزه کندلوس واقع در روستای کندلوس، یکی دیگر از موزه‌های استان مازندران است که شامل بخش‌های متنوعی از قبیل اسناد تاریخی، زیورآلات، بافته‌ها و پوشاک، کتب خطی، نقاشی‌های قهوه خانه‌ای و غیره می‌شود. از آثار ارزشمند این موزه می‌توان به سکه‌های اشکانی، ساسانی و ایلخانی، نسخه خطی قرآن کریم و جامی مربوط به ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد مسیح اشاره کرد. منطقه حفاظت‌شده خشکه داران در منطقه نشتارود به‌سمت عباس‌آباد قرار دارد و شامل موزه‌ای با گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی می‌شود. این موزه با داشتن مجموعه تاکسیدرمی حیوانات شمال ایران مورد توجه گردشگران و دانش‌پژوهان است. گرسماسر همچون نگینی سبز در طبیعت رامسر است که با دشت‌‌های زیبا، کوه‌‌های بلند، چشمه‌‌های خنک و…

قلق های طبیعت گردی[ویرایش]

این مجله خبری تور و گردشگری در نزدیکی روستای چورت در حدفاصل ساری تا کیاسر واقع شده است. باغ گیاه‌شناسی نوشهر یکی دیگر از آثار ملی ایران است که به دوره پهلوی دوم تعلق دارد. این باغ ۳۵ هکتاری از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی کشور است که علاوه بر نگهداری از گونه‌های نادر و در حال انقراض، به آموزش مردم نیز کمک می‌کند. در این محل انواع گونه‌های درختی و درختچه‌ای، پیازی، گیاهان علفی، کاکتوس و گیاهان گوشتی و چند ساله وجود دارد.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار