طبیعت‌گردی در ایران گردشگری طبیعت گسترش صنعت طبیعت‌گردی | jarastour

سوغات فرانسه, پاریس فرانسه کشور مجله خبری تور و گردشگری است مخصوصا پاریس که پایتخت آن می باشد. شهر پاریس جاذبه های گردشگری و مراکز خرید لوکس و برنده های معروف دنیا را دارد. شاید شما هم از جمله کسانی باشید که به زیست بوم های جنگلی علاقه ی زیادی دارند. و تمایل داشته باشید بدانید که جنگل های هیرکانی کجاست؟ در قسمت جنوبی دریاچه ی خزر و در کناره… مرکز خرید قو الماس خاورمیانه، یکی از متفاوت‌ترین مراکز خرید مازندران است که به‌خاطر طراحی و معماری زیبایش، معروف است.

  • برای کسانی که به کشف جاهای جدید علاقه دارند و این شاخه از توریسم را برای گردشگری انتخاب می‌کنند، غارنوردی از رشته‌های پرطرفدار ورزشی و توریستی است.
  • برای تور لیدری طبیعت گردی شدن باید انواع تورهایی که با هدف دیدن و شناختن طبیعت اجرا می‌شود را بشناسید.
  • ژئو توریسم یا زمینگردشگری از شاخه‌های گردشگری طبیعت است که در ایران مورد کم‌لطفی واقع شده است با اینکه پدیده زمین‌شناسی در ایران بسیار است ولی این رشته از گزدشگری آنچنان که باید جایگاه خود را نیافته است.
  • معرفی محصولکیف امداد AOR مدل First Aid Kit، یک کیف کمک‌های اولیه بوده که یکی از لوازم ضروری و مورد نیاز در زمان کمپینگ، پیک نیک، کوهنوردی، گر..
  • مرکز خرید آرامش رامسر، مرکز خریدی متفاوت و مجلل است که در سال ۱۳۹۰ با ۱۵۰ واحد تجاری آغاز به کار کرد.

اهالی واریش کار بسیار جالب و زیبایی برای حفظ پاکیزگی روستا انجام داده اند و آن اهدای کیسه زباله به گردشگران و مسافران در ابتدای ورود به روستا است. همچنین در نقاط مختلف روستا جمله ” این روستا رفتگر ندارد، زباله را با خود ببرید” به چشم می خورد که همانند تذکری به گردشگران است تا زباله های خود را روی زمین نیاندازند. وردیج و وارش نام دو روستا در نزدیکی تهران است که با آب و هوای خوب و طبیعتی زیبا به مقصد گردشگری و تفریحی بسیاری از طبیعت گردان برای اجاره ویلا تبدیل شده است. اما گذشته از طبیعتی زیبا و آب و هوایی خوش، وردیج و واریش مجسمه های عجیبی دارند که توجه هر فرد کنجکاوی را به خود جلب می‌کند.

* آبشار باران کوه گرگان

برخی سابقهٔ اکوتوریسم را به زمانی دورتر و به Hetzer نسبت می‌دهند؛ و معتقدند که او این واژه را در دهه ۱۹۶۰ برای تشریح روابط متقابل گردشگری، محیط زیست و ویژگی‌های فرهنگی، استفاده کرده‌است. واریش بعد از روستای وردیج و در ارتفاعی بالاتر از این روستا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای آن خنک‌تر است. همین آب وهوای خنک در تابستان واریش را به بهشت روی زمین تبدیل می کند. واریش نیز مانند وردیج پر از باغات میوه مانند آلو، گیلاس و زردآلو و حتی شاید سرسبز تر از آن است.

نظر خود را ارسال کنید

توسعه گردشگری در فضاهای جغرافیایی علاوه بر آثار اقتصادی واجتماعی ـ فرهنگی دارای آثار زیست محیطی نیز می‌باشد. این آثار در صورت عدم پیگیری راهبردهای مشخص و روشن در زمینه توسعه گردشگری دارای جنبه‌های تخریبی بسیاری در ابعاد محیط انسانی و طبیعی می‌باشند. هرچند گردشگری می‌تواند در صورت پایبندی به پایداری در مفهوم بومی کردن خود با کاستن از بار منفی محیط، زمینه ساز حفاظت از محیط زیست شود.

آب‌وهوای مطبوع و دلچسب، طبیعت بی‌نظیر، سرگرمی‌هایی از قبیل قایقرانی، ماهی‌گیری و اتوبوس دریایی، تنها گوشه‌ای از جذابیت این سد هستند. در اطراف این تفرجگاه امکاناتی نظیر آلاچیق برای اقامت در طول روز و شب، ویلاهای اجاره‌ای، سوپرمارکت، رستوران و… قله دماوند در بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است و در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد. کوه دماوند که بلندترین قله آتشفشانی در ایران محسوب می‌شود، از گذاشته نماد عظمت و شکوه ایران زمین بوده و در ادبیات و تاریخ کشورمان نقش پررنگی داشته است. اين در حالي است كه الگوهاي فضايي گردشگري در عصر پسامدرن خود حاصل ساختار شكني گردشگري دوران مدرن مي باشند و در چارچوب گرايش سرمايه داري سازمان نايافته براي ادذغام تمامي فضاها در چرخه سود ، قرار مي گيرند . هرچند در اين بين اكوتوريسم با توجه به ويژگي هاي خود در زير مجموعه گردشگري پايدار نيز قرار مي گيرد ولي با اين وجود همانگونه كه بيان شد اكوتوريسم تنها بخش كوچكي و يك گونه از گردشگري در الگوي فضايي گردشگري در طبيعت مي باشد.

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار