طبیعت و گردشگری ایده شات | jarastour

مجله خبری تور و گردشگری گردان حرفه‌ای معمولا پا را از طبیعت کشور خود فراتر گذاشته و به دیدن مناطق موجود در سرتاسر جهان می‌پردازند. جاذبه‌های بسیار زیادی در اقصی نقاط دنیا وجود دارند که هر کدام می‌توانند تجربه متفاوتی از طبیعت گردی را برای افراد به ارمغان آورند. تورهای کویرگردی و گردشگری بیایان، در سال‌های اخیر بسیار رونق پیدا کرده‌اند و تقریبا همه‌ی علاقه‌مندان به طبیعت حضور در این مناطق را تجربه کرده‌اند. کویرگردی حرفه‌ای و رفتن به نواحی بکر بیابان، معمولا نیاز به خودروی آفرودی دارد و باید به همراه تیم‌های حرفه‌ای انجام شود. حضور مداوم افراد در هر منطقه‌ای به‌طور ناخودآگاه باعث افزایش آگاهی عمومی و رشد فرهنگی مردم آنجا خواهد شد. همین رشد، سطح زندگی در آن ناحیه را هم بهبود می‌بخشد و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست را به دنبال دارد.

  • اگر مقصد سفر شما به مناطق سردسیر است، همراه داشتن کیسه خواب یکی از موارد ضروری سفر به حساب می‌آید.
  • در نقطه دیگر طبیعت یک محیط امن برای زندگی موجودات کم یاب فراهم کرده است.
  • پل ورسک از مشهورترین پل‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود که به‌منظور تردد قطار به‌سمت شمال کشور احداث شد.
  • گردشگری حتی در تلاش‌های طبیعت گردی نیز به ناچار منجر به توسعه می‌شود.
  • مخصوصا اگر به گردشگری در دل طبیعت می‌روید و با مراکز درمانی فاصله زیادی دارید، به هیچ وجه همراه داشتن این وسیله مهم و حیاتی را فراموش نکنید.

اگر سفر شما شامل پیاده‌روی طولانی مدت می‌شود، هرگز پوشیدن کفش مناسب را دست کم نگیرید. یک کفش مناسب علاوه‌بر راحتی، باید در مقابل شرایط مختلف هم مقاوم باشد. همچنین بهتر است برای هر کدام از موارد کوهنوردی، کویر پیمایی، طبیعت گردی و پیاده‌روی از کفش مخصوص آن استفاده کنید. علاوه‌بر این، کاور کفش هم یکی از مواردی است که برای رفتن به ساحل بسیار مفید است.

http://cctvlive.ir

به عنوان مثال طبیعت گردان به تماشای ستارگان، پیاده روی و … مکان‌هایی در سراسر جهان وجود دارد که برای طبیعت گردی عالی هستند و کمی جلوتر آن‌ها را مطرح خواهیم کرد. اکوتوریسم یا بوم گردشگری گونه‌ای از گردشگری است که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی نامسکون و دست‌نخوردهٔ جهان سفر می‌کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی‌ها و دیگر جانوران می‌پردازند. البته در بوم گردشگری صرفاً دیدار مطرح نیست بلکه آموزش محیط زیست و نفع‌رسانی به جوامع محلی و غیره ضروری و واجب است. اصطلاح «بوم گردی» اخیرا رواج پیدا کرده است و منظور از آن، سفر به مناطق محلی و اقامت در اقامتگاه‌های روستایی و محلی میباشد.

* آبشارهای دوقلوی زیارت گرگان

مطالعه بحث عوامل موثر بر توسعه گردشگری نیز می‌تواند به شما کمک نماید. به تعریفی دیگر، اکوتوریسم یا بوم گردشگری نوعی از گردشگری است که ریشه‌های آن به طبیعت و محیط‌های باز گسترش یافته‌است. نخستین مسافرانی که حدود نیم قرن پیش سرنگیتی در آفریقا را بازدید کردند، یا ماجراجویانی که در هیمالیا کوه‌پیمایی کردند را می‌توان نخستین اکوتوریسم‌ها برشمرد. چندین جای دیدنی مناسب برای طبیعت گردی و بوم گردی را در این مقاله بررسی کردیم. همچنین با مفهوم اکوتوریسم و تفاوت آن با طبیعت گردی آشنا شدیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد و از این به بعد برای سفر به دل طبیعت، اکوتوریسم و بوم گردی را انتخاب کنید تا این طبیعت زیبا را همیشه حفظ کنیم.

خانه موزه مکرمه قنبری

این شناخت در روزهای اول می‌تواند با مطالعه به دست بیاید؛ اما با توجه به اینکه طبیعت پویا است، هر لحظه ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای در سفر رخ دهد! از جمله مواردی هستند که می‌توانند به طور اتفاقی شروع شوند و روی سفرهای طبیعت گردی تاثیرگذار باشند. اگر از دیدن طبیعت لذت می‌برید و ماجراجویی بخشی از زندگی شما شده، می‌توانید برای مدیریت تورهای طبیعت گردیشانس خودتان را امتحان کنید. در ادامه مطلب ویژگی‌هایی که یک راهنمای طبیعتگردی باید از آن‌ها برخوردار باشد را ارائه کرده‌ایم. همچنین برنامه‌ریزی مسیر، پیدا کردن اقامتگاه، کافه، رستوران، فروشگاه مواد غذایی و…

معرفی جاهای دیدنی همدان در زمستان

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار