گردشگری مسئولانه و نقش آژانس های طبیعت گردی رسانه قطبنما | jarastour

شهری که تمام نیازهای ساکنانش را برآورده و آن‌ها را به آرزوها و خواسته‌های خود می‌رساند. همه ما با زندگی مدرن تهرانی و حرکت روبه جلوی آن آشنا هستیم؛ اما وقت‌هایی هست که دلمان می‌خواهد دکمه توقف را زده و برای لحظاتی استراحت کنیم. دلمان می‌خواهد با رزرو تور چند روزی به خودمان استراحت بدهیم. نیوزلند از کایاک‌سواری و پیاده‌روی در رودخانه‌ها و پارک‌های ملی گرفته تا تماشای نهنگ و دریا، عجایب بی‌شماری برای کشف دارد. همچنین برخی از بهترین گزینه‌های اقامت سازگار با محیط زیست، مانند کابین‌های لوکس خانه‌های درختی وجود دارد. شگفتی و زیبایی نیوزیلند برای مسافران مخفی نیست، اما تعداد فرصت‌های اکوتوریسم، ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

  • تجربه جنگل‌پیمایی‌ و پرکردن ریه‌ها از هوای تازه نیز لذت حضور در مازیچال را افزایش می‌دهد.
  • در اطراف این تفرجگاه امکاناتی نظیر آلاچیق برای اقامت در طول روز و شب، ویلاهای اجاره‌ای، سوپرمارکت، رستوران و…
  • جاذبه‌های کویری، کوهستانی، جنگلی جذابی در کشور ایران وجود دارند که علاوه‌بر هم‌میهنان، می‌تواند برای گردشگران خارجی هم بسیار شگفت‌انگیز باشد.
  • همچنین سری به چند جای مناسب ایران و جهان برای چنین سفرهایی خواهیم زد، اما در ابتدا تعریفی داشته باشیم از طبیعت گردی و جزئیات آن.
  • ایران در رتبه پنجم جهان از دیدگاه گردشگری طبیعی بوده و قابلیت های بسیار بالایی در جذب گردشگران دارد.

اکوتوریسم به کشورها و جوامع اجازه می‌دهد بدون آسیب به محیط زیست، اقتصاد خود را بسازند. این بدان معناست که حیات وحش محلی می‌تواند رشد کند و بازدید کنندگان می‌توانند از مقاصد دست‌نخورده و بکر آن لذت ببرند. بد نیست بدانید که در بیشتر تورهای داخلی، تورگردانان اطلاعات کافی درباره حوادث مسیر و نوع مقابله با آنها ندارند. این وضعیت درباره تورهای طبیعت گردی که پرحادثه تر هستند، بسیار حادتر می شود. احتمالاً بارها‌ شکایت مردم بومی از برگزاری تورهای انبوه در مناطق حفاظت شده یا آلودگی محیط توسط مسافران در ایام تعطیلات نوروز و سیزده‌ به در و استفاده بیش از حد آن‌ها از منابع طبیعی به گوشتان خورده است. جاذبه های طبیعت زیبای یزد از قبیل چشمه های یزد ، کویر یزد و درختان کهنسال یزد جزئی از جاذبه های گردشگری یزد هستند که این شهر را به « عروس کویر » معروف کرده اند.

* منطقه نمونه گردشگری چشمه علی دامغان

وقتی وارد این بازار می‌شوید، بوی سبزیجات تازه و سیر و ماهی صیدشده، شما را به وجد می‌آورد. بی‌شک خرید از این بازارها، کمک به اقتصاد مردم منطقه خواهد بود؛ ضمن اینکه می‌توانید از نزدیک با مردم بومی معاشرت کنید. امامزاده هاشم، آرامگاه یکی از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) است که در جاده هراز قرار دارد. ساختمان امامزاده در سال ۱۳۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و قرارگیری آن در منطقه‌ای کوهستانی باعث شده است که به توقفگاه مناسبی برای مسافران تبدیل شود. در استان مازندارن و در میان جنگل‌های انبوه و چشم‌اندازهای فوق‌العاده بکر، ده‌ها بهشت کوچک پنهان شده است که به‌خصوص در تابستان، به مقصدی ایدئال برای گردشگری تبدیل می‌شوند. در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین روستاهای خوش‌آب‌وهوای استان اشاره می‌کنیم.

گردشگری مسئولانه و نقش آژانس های طبیعت گردی

واحد کلوین چیست؟ و دمای نور به چه معناست؟ اکثر افراد نور چراغ و چراغ‌قوه‌ها را به سفید و آفتابی می‌شناسند. این نور سفید (مهتابی) و آفتابی کاربردهای گوناگون و متنوعی داشته که هر فرد بسته به مجله خبری تور و گردشگری خودش، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. ۶- آگاه سازی جوامع محلی(از طريق آموزش) از ارزش های طبيعی زندگی آنها.

این امر نه تنها به سلامت آن جوامع محلی آسیب می‌زند، بلکه اعضای آن را نیز از بهرمندی مزایای اقتصادی صنعت در حال رشد جهانگردی باز می‌دارد. ایده اصلی طبیعت گردی آموزش گردشگران در زمینه اقدامات حفاظتی و تحقیقاتی در مناطق شکننده طبیعی است؛ در عین حال به مسافران فرصت می‌دهد این مناطق را به گونه‌ای دیگر تجربه کنند. در حالت ایده آل، تلاش‌ها هم برای مسافران مفید است و هم برای محیط‌هایی که بازدید می‌کنند. بخشی از هزینه‌هایی که برای اکوتوریسم می‌رود نیز صرف تلاش‌های حفاظتی، مانند جمع‌آوری مجدد گونه‌های در معرض خطر و جنگل‌کاری می‌شود. در کنار آرامش حاصل از طبیعت گردی، بسیاری از افراد به‌دنبال کسب تجربیات هیجان‌انگیز و جذاب هستند. اولین دلیلی که شما را وارد می‌کند کوله بارتان را برای یک سفر طبیعت گردی آماده کنید دیدن جاذبه‌هایی است که حتی تصور کردن آن‌ها ممکن نیست!

http://cctvlive.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار