اتاق ایران در دانشگاه پامولانگ اندونزی افتتاح شد

وی به زمینه‌های همکاری که شامل آموزشی، پژوهشی و خدماتی به جامعه است، اشاره کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح اتاق ایران که منابع علمی خود را از رایزنی فرهنگی ایران تأمین می‌کند، این دانشگاه به ارتقای فرهنگ علمی و دانشگاهی برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش زبان فارسی، ایرانشناسی و ارائه محصولات فرهنگی از جمله کتاب‌های علمی و فرهنگی برای مخاطبان خصوصاً دانشجویان در اتاق‌های ایران اشاره کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با توجه به اهمیت فرهنگ و نقش آن در روابط دو کشور ایران و اندونزی، اتاق ایران با حضور محمد خوش هیکل آزاد، سفیر و محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از اساتید و دانشجویان در محل دانشگاه «پامولانگ» اندونزی افتتاح شد.

در ادامه، آزاد، سفیر کشورمان در اندونزی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و فرهنگی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های علمی پیشرفت‌های خوبی داشته است و این آمادگی وجود دارد تجربیات و ابداعات در این بخش را منتقل کند.

ابراهیمی حضور فعال در دانشگاه‌های اندونزی را از جمله برنامه‌های علمی فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران برشمرد و افزود: با افتتاح اتاق ایران در دانشگاه پامولانگ، تاکنون تعداد ۷ دانشگاه معتبر اندونزی دارای اتاق‌های ایران هستند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، روند ارتباط ایران با جهان پیرامون شکل تازه‌ای پیدا کرده و ایران به دلیل سابقه طولانی تمدنی و فرهنگی از ظرفیت بسیار بالایی جهت تأثیرگذاری بر روند‌های جهانی برخوردار است. اندیشه و سنت ایرانی اسلامی که با اندیشه ساکنان شبه جزیره مالایا شباهت دارد، امکان تعامل را فراهم کرده است.

نور زمان، رئیس دانشگاه پامولانگ به معرفی این دانشگاه پرداخت و افزود: این دانشگاه دارای بیش از ۸۲ هزار دانشجو با ۸ دانشکده و ده‌ها رشته است و قصد دارد کیفیت خود را ارتقا بخشد و از طریق ایجاد روابط، همکاری و نشست‌های علمی با کشور‌های دوست خصوصاً ایران به این اهداف نائل آید.

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی به ویژگی‌های جغرافیایی و تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: ایران به نوعی در چهارراه فرهنگی و تمدنی جهان قرار دارد و همواره در طول تاریخ ارتباطات گسترده‌ای با ملل مختلف جهان داشته است.

امضای تفاهم نامه بین دانشگاه پامولانگ و رایزنی فرهنگی کشورمان توسط نور زمان و محمدرضا ابراهیمی پایان بخش این مراسم بود.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1047535/%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF

در این مراسم که سالن تله کنفرانس دانشگاه با عنوان «همکاری علمی فرهنگی ایران و اندونزی» برگزار شد، بوبی آگوستیان، مسئول همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه پامولانگ در سخنانی، گفت: افزایش و توسعه منابع علمی در خصوص ایران برای دانشجویان، اساتید و محققان از اهداف همکاری با جمهوری اسلامی ایران و افتتاح اتاق ایران است که در مورد فرهنگ و تمدن دیرینه ایران به آشنایی هرچه بیشتر دست یابند.