معرفی طبیعت گردی و آشنایی با شیوه‌های آن | jarastour

به لطف محبوبیت آن، درحال‌حاضر تعدادی گزینه اقامت سازگار با محیط زیست در دسترس گردشگران هستند. هر ساله تورهای متنوعی در مناطق طبیعی برگزار می‌شود؛ از تورهای طبیعت‌گردی اولسبلنگاه گرفته تا جزیره هرمز. این اقدام نه‌تنها باعث تخریب محیط‌زیست و زیستگاه حیوانات منطقه شده، بلکه با افزایش قیمت مسکن، آب، حمل‌ونقل و دیگر خدمات، معیشت و زندگی مردم محلی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما طبیعت به اندازه‌ای که زیبا است می‌تواند ترسناک و ناامن هم باشد؛ بنابراین برای دیدن جاذبه‌های طبیعی باید با یک تور لیدر طبیعت گردی حرفه‌ای همراه شوید. راهنمای طبیعت گردی مسیرهای امن را به خوبی تشخیص می‌دهد و محل‌هایی را برای بازدید انتخاب می‌کند که زیبا و قابل کمپ زدن باشند.

سرو های کهنسال یزد

به جای اینکه هر بار تاکسی بگیرید، وسایل حمل‌ونقل عمومی را انتخاب کنید. حمل‌ونقل عمومی محلی مانند تراموا، مترو و قطارها مطمئنا تاثیر آلودگی کمی دارند؛ اما همیشه قادر به پوشش کل منطقه موردعلاقه بازدید کنندگان نیستند. حتی می‌توانید دوچرخه اجاره کنید یا در صورت امکان، با پیاده‌روی از مکانی به مکان دیگر بروید. درآمد مازاد به کارگران یا اعضای خانواده آن‌ها این امکان را می‌دهد که با خرید کالاهای محلی و پرداخت هزینه مراقبت از کودکان و سایر خدمات، مشاغل کوچک راه‌اندازی کنند یا پول را به اعضای دیگر جامعه منتقل کنند. شرکت‌های اکوتوریسم نیز می‌توانند با آموزش مهارت‌های مفید به اقتصاد جامعه کمک کنند. طبیعت گردی به شما این امکان را می‌دهد کنار یادگیری حقایق درباره مکان‌های مختلف، کارهای دیگری هم انجام دهید.

  • علاوه بر تأثیرات بالقوه اکوتوریسم بر مردم محلی، این صنعت می‌تواند به حیوانات اطراف نیز خسارت وارد کند.
  • گردشگرانی که برای فرار از گرمای تابستان، این منطقه را برای مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، باید شب را در کنار بخاری به صبح برسانند!
  • در طبیعت گردی برای اینکه هم بهترین تجربه را داشته باشید و هم به طبیعت و پوشش گیاهی و جانوری آسیبی وارد نکنید، لازم است تا نکاتی را در نظر داشته باشید.
  • زیر آب سفر کنید ؛ از زمانی که طراحان ایده های گوناگون خود را در سفرهایی هوایی نمایان نموده اند و هر روز طرح های تازه تری را در آسمان فکرشان می پرورانند تا روزی, پیش آید…
  • عدم تخریب زیستگاه حیوانات، نچیدن گل‌ها و گیاهان بومی منطقه و استفاده از تجهیزات پایدار، تنها برخی از اصولی است که باید به مسافران آموزش داده شود.

زیر آب سفر کنید ؛ از زمانی که طراحان ایده های گوناگون خود را در سفرهایی هوایی نمایان نموده اند و هر روز طرح های تازه تری را در آسمان فکرشان می پرورانند تا روزی, پیش آید… آیا میدانید؛ در چهل سال گذشته زمین 50 درصد از حیات وحش خود را از دست داده است؟ آیا میدانید در چهل سال گذشته 90 درصد از جمعیت شیر های وحشی کم شده و تنها هزار تا… دعوا های تاریخی بین ایران و کشور های حاشیه ی خلیج فارس بر سر این جزایر سه گانه وجود داشته و دارد.

http://cctvlive.ir

با کمال تاسف، فقط مجله خبری تور و گردشگری زیست است که هزینه‌های هنگفتی را متضرر می‌شود. گردشگری مسئولانه، نوعی از گردشگری است که علاوه بر کاهش اثرات منفی اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی، منافع مردم محلی را افزایش می‌‌دهد. در گردشگری مسئولانه، تمامی عوامل حاضر در صنعت گردشگری از مسافران گرفته تا دولت، مسئولین و مردم بومی مسئول هستند و همگی باید در عین کاهش ردپای خود در محیط، به نفع جوامع محلی و رشد اقتصادی آن‌ها عمل کنند. آبشار مارگون عروس طبیعت فارس منطقه حفاظت شده آبشار مارگون در شمال غربی استان فارس ، ۱۲۸ کیلومتری شهر شیراز و ۵۰ کیلومتری سپیدان و در کنار روستای مارگون سپیدان واقع شده… یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری برای بازدید در استان لرستان روستای بیشه است. یکی از زیبا ترین استان های ایران برای گردشگری، استان کردستان در غرب کشور است.

* منطقه گردشگری حاجی بکنده

این هنرنمایی طبیعت است که در هر منطقه ردپای خاصی از خودش به جا گذاشته و تمام دوستدارانش را شگفت‌زده کرده است. در یک منطقه گیاهان وحشی با بافت ویژه خالق این شاهکار هنری هستند. در نقطه دیگر طبیعت یک محیط امن برای زندگی موجودات کم یاب فراهم کرده است. محیطی مانند قطب جنوب که پنگوئن‌ها می‌توانند با آرامش خاطر در آنجا زندگی کنند. باتلاق‌ها، غارهای نمکی، صخره‌های رنگارنگ، رودها و رودخانه‌ها و جنگل‌هایی که سقف آسمان را به رنگ متفاوتی به تصور می‌شکند از دیگر نقاشی‌های هنری هستند که طبیعت گردان را شیفته خودشان می‌کنند.

انواع طبیعت گردی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار